luni, 27 octombrie 2014

Cersetorul din colt

Acum ceva timp am plecat de la munca pe la ora 19 si in drum spre metrou mi-a atras atentia un om al strazii. Spun ca mi-a atras atentia pentru ca avea langa el doi cainii carora le dadea sa manance din painea lui, nu pentru ca era un om al strazii. M-am apropiat de el si am vazut ca este destul de tanar, sincer sa fiu eu nu ma las impresionat asa usor, vazand cat este de tanar primul lucru la care m-am gandit, de ce nu se duce la munca?este prea lenes? Asa ca m-am apropiat usor de el, l-am salutat si   l-am intrebat ce face? El a ridicat capul din pamant si a spus ca isi hraneste fratiorii, ma uit stanga si dreapta nu vad pe nimeni, atunci mi-a spus ca sunt chiar lanaga el , vorbea de cei doi catelusi.
Am ramas putin impresionat vazand ca acei caini nu aratau chiar atat de rau, as putea spune ca aratau mai bine decat cersetorul cu care vorbea. In gandul meu nu era decat o singura intrebare cum si de ce a ajuns pe strazi asa ca l-am intrebat. Mi-a spus ca stat pana la varsta de 18 ani la casa de copii si ca nu si-a cunoscut niciodata parintii, spunea ca cei de acolo in momentul in care ajungi la maturitate pur si simplu te dau afara, fara sa te ajute sa iti gasesti un loc de munca. Pai si acum de ce nu iti cauti ceva de munca? Se uita la mine imi zambeste si ma intreaba daca il angajez eu. Am ramas putin blocat, si dupa aceea imi spune ca toate persoanele la care se duce sa se angajeze fac acelas lucru, in momentul in care aud ca nu am unde sa locuiesc, inafara de asta cum as putea sa ma duc la un interviu cu hainele pe care le am?  Imi spune lacrimand ca el chiar isi doreste sa lucreze sa aibe un loc de munca, dar din pacate statul roman nu il ajuta cu absolut nimic in acest sens cu absolut nimic. Sincer sa fiu pana sa vorbesc cu aceasta persoana treceam pe langa multi cersetori si ai vedeam pe absolut toti cu aceasi ochi , niste lenesi , niste drogati si niste betivi, dar ma gandeam la aceste lucruri fara sa stiu povestea lor. Stiu ca o sa imi spuneti ca multi dintre ei sunt pusi acolo de catre alte persoane si ca unii fac mai multi bani decat face un angajat normal, sunt si eu constient de acest lucru am vazut numeroase cazuri, dar printre ei mai sunt si oameni care vor sa duca o viata normala si decenta, trebuie doar sa deschidem ochii mai bine si o sa observam. Nu vreau sa ma intelegi gresit, eu nu incurajez cersetoria, ci doar sunt curios cum ai ajuta statul pe acesti oamenii ai strazii si daca unii dintre ei se pot reintegra in societate.
Elefant.ro - Premium Elefant.ro - Premium

2 comentarii: